Plan B.....

24 juni 2015 - Saint-Maurice-sur-Moselle, Frankrijk

Nadat we gisteren groen licht hebben gekregen van de orthopeed zijn we vandaag (precies 2 weken na de dramatische valpartij) weer afgereisd naar Frankrijk. Dit keer met de auto ipv de trein. De rugzakken liggen in de achterbak te wachten tot het weer kan. Komende dagen lopen we zonder bepakking, nou ja dagrugzak dus, de Ballons de Elzas op. Ze zagen er vanavond in de zon, inderdaad in Frankrijk bestaat dit natuurverschijnsel nog..., prachtig uit.

Daarna pakken we de draad van de Via Francigena naar Rome weer op in Zwitserland. Vanaf Lausanne lopen we 12 etappes tot in het Aosta-dal. Tijdens deze etappes is de trein binnen handbereik zodat we terug kunnen reizen naar de camping waar de tent staat. Je legt lopend per dag natuurlijk niet zulke enorme afstanden af, dus ben je zo weer terug. Zo verplaatsen we ons vermoedelijk via een aantal camping, over de sint Bernardpas naar Italië. Daar kijken we hoe de arm er bij hangt en wat slim is om verder te doen. We zijn dan wel al bijna 3 weken verder en buiten lopen doet vast wonderen voor gebroken armpjes....

De arm is overigens uit de spalk. De spalk en wat rollen gaas en drukverband liggen in de auto, mocht dat in eerste instantie nog comfortabeler voelen.

Vanavond slapen we dus weer in een tentje! Arme Peter, hij moest 'm grotendeels alleen opzetten...

1. Ralf:
    24 juni 2015
    Jullie laten je niet kisten, stel bikkels! Fijn dat de vakantie toch verder kan gaan op deze manier. Geniet ervan!
  2. Gerold:
    Goed nieuws dit keer!
    Goede reis en ik hoop dat het dit keer goed gaat... Else en Peter veel succes!
  3. Corry Kivits:
    25 juni 2015
    Wat fijn dat jullie toch door kunnen met jullie droom ook al is het op een andere manier. Heel veel plezier!
  4. Brechtje:
    Stoer hoor! Heel veel plezier en geniet van het mooie weer.
  5. Hans Roos:
    26 juni 2015
    Hopelijk gaat deze manier jullie goed af. En gelukkig toch weer oppad iig!! Toppers!
  6. José van Berkum:
    Gaat goed, zo te lezen. Fijn! Als je maar lekker kunt wandelen, genieten van de omgeving. Die rugzak die je nu niet meeneemt - zoals gepland - ach, who cares... geniet van de prachtige omgevingen. En die arm, die komt wel weer goed.
  7. Clemens:
    26 juni 2015
    ik merk dat jullie veel plezier hebben met deze waaaaanzinnig gave wandeltocht.
    Onderweg ook nog wat avond(t)uurtjes meemaken. moeten rustige nachten zijn. Op je rug.
    Leuk om te lezen dat er vele wegen naar rome leiden.
    Het harde bewijs. meten is weten.
    geniet zeker van de terassen. Zou heel erg goed zijn voor onderarmen.

tot lezens,
    clemens
  8. Joleen:
    28 juni 2015
    veel plezier met deze onverwachte reis! ben benieuwd wat het jullie brengt, groet joleen