De kop is eraf!

28 juni 2015 - Lausanne, Zwitserland

Morgen starten we de eerste officiële etappe van de Via Francigena. We zitten in Cully, vlak bij Lausanne, strak aan het meer van Geneve. De afgelopen dagen leken wel vakantie...

Onze eerste camping was in Saint Maurice sur Moselle, aan de voet van de Ballon de Alsace. Die ballon zijn we vrijdag naar boven gelopen. prachtige route vlak in de buurt van de losse steen waar ik eerder over gevallen was. Noem het maar traumaverwerking. Het idee was om op de Ballon te blijven slapen maar dat ging niet door. De herberg was vol en het hotel had geen zin om voor 1 kamer open te blijven. Dan maar weer naar beneden... De buren die we hadden gewaarschuwd dat we boven zouden blijven, keken eerst bezorgd naar de arm en haalden, toen dat oke bleek, alle restjes wijn uit de camper. Werd het toch nog laat.

Omdat onze overnachting niet door ging, zijn we in 2 delen vanuit de vogezen naar het meer van Genève gereden. Eerst een meertje om te oefenen onder Pontarlier. Vandaag zijn we al slingerend Zwitserland in gereden. Prachtige uitzichten op de Alpen en een idyllisch dorpje Romainmôtier. Was ooit onderdeel van het Cluny-imperium.

Het weer word alsmaar beter. 28 Graden in Lausanne / Cully. Jammer dat ik het water nog niet in mag.

Morgen maar weer eens een stukje lopen.